4*4 idag igen, nu på cykel. Jag mekade dit polarsensorn på cykeln med tejp precis innan passet. Klockan tog emot signalen fint i handen brevid cykeln, men rent praktiskt när jag väl skulle köra fungerade det inte bra att ha den på styret, så jag flyttade ner den till det enda ställe där jag kunde se den och den fick kontakt. Lite provräknande medan jag trampade erkände tekniken – den visade rätt kadens men med enheten km/h. Jag hade inte fixat en justerratt än så jag fick spänna bandet manuellt och låta det ha sin spänning under hela passet förutom första intervallen som fick lite mer friktion.

Så här såg det ut i polarprogrammet efteråt. Första intervallen på 3,75 Kp, och intervall 2-4 på 3,4-3,45 Kp. Det ger bara 321-326 w i snitt under intervallerna. Men jag kan bättre. Min maxpuls idag var rätt låg och benen sega. Ofta hänger oförmåga att få upp pulsen ihop med högre BORG-skattning och således lägre effekt. Sista intervallen hade jag ett sammanbrott och samtal med mig själv. Jag försökte ta igen vilan genom att trampa på mer istället.

Mina axlar är verkligen trötta efter senaste dagens skidåkning. Jäklar vad det tar. Bara att sitta vid datorn är jobbigt.