Ettor som sagt. 20 st på 6,67 w/kg. Nästa pass blir det ökning av watten och kanske inte körning efter lunch och därmed lägre matchvikt. Sist klarade jag 16 st utan problem, idag vässade jag sinnena och härdade ut alla 20 stycken. De första 19 gick bra, men den sista var lite knivigare. Jag vräkte mig efteråt av cykeln och tog lite blodlaktat. I den manövern höll jag på att riva ner diverse möblemang när jag försökte stå upp samtidigt som jag skulle ha tag i en pall. Jag analyserar provet på fredag så får ni se vad det blev (edit: 15,35 mmol/l). Sist låg jag på 13,97 mmol/l. Knappt ansträngd allså.

Jag körde de första nio med masken på, sen blev jag törstig och det hände inget spännande på skärmen. De första 3-4 stycken gav en lite intressant variation i VO2, CO2 och (såklart…) RER främst men sen var det same same för hela slanten. Pulsbandet strulade som vanligt, så där har jag ingen mätning. Ni vetgiriga som säkert undrar över hur VO2-upptaget reagerar på ettor så kan jag meddela att dessa resulterade i peak-värden på 86-87% av VO2max (ml/kg-min).

En helt vanlig cykeltur…

Efterbilden. Egentligen var jag ju inte så trött…