Keps #3 Fiskartorpet:

Skoj på hoj, verkligen. Bra väder och stark Edin på startlinjen. Perfekta förutsättningar för en hård upplevelse på Fiskartorpets hårda bana. Jag har ju tränat här många gånger tidigare och gillar verkligen banan. Hård och skoningslös. En riktig storklingebana där benen får jobba i backarna. Jag tog starten som vanligt och fick direkt en lucka. Edin var snart ikapp och låg i rygg på mig tills han klantade sig i en teknisk uppförsbacke (eller så var det jag som klantade mig före honom?) på tredeje varvet. Jag fick några sekunder som jag körde på för att behålla men i slutet på fjärde varvet var han ikapp. Ryggen började kännas mer och benen blev ju inte piggare av farten direkt, så Edins lucka stannade på 12 sekunder till min nackdel i mål. Grymt kul med ett hårt race i varje fall. Varvtiderna i sig är inget att skryta med. Banan var rätt tung och lerig bitvis. Senast jag körde i augusti snittade jag 8:46/varv men utan svängen runt vindskyddet vilket ger max -10 s på dagens varvtider.

Keps #4 Ursvik:

Edin körde Östgötaloppet idag så jag hade ingen riktig snabbing att kämpa mot. Tävlingen blev i ett samlat tempo där jag försökte köra på i jämn hög fart och “slapp” de där fartökningarna i backarna som brukar bli för att sätta press på konkurrenterna. Idag var varvtiderna snabbare än i höstas då senaste kepsen kördes i Ursvik, men jag tror det var mycket torrare nu.

Jag tackar för en rolig Keps cup 2010. Lite sena tävlingar och lite få tävlingar möjligtvis, men bra genomförda de som var. RESULTAT.