Jag vet att ni längtar till de här inläggen. Idag gick tidsplaneringen bättre. Frukost vid 08:00, en kaffe vid 11:00 och uppe på cykeln smått försenad vid 12:10 och klar vid 13:00. Blodsockret verkade ha hållt sig schack bättre även om det blev en del timmar utan mat vilket också inkluderade 27 min transportcykling.

10 stycken ettor på 7,33 w/kg gick precis att köra. Efter sista intervallen på testcykeln lockades jag att ligga ner på britsen att vila – mot bättre vetande ska tilläggas. Att ligga på rygg och “vila” med en syreskuld som ger runt en ventilation kring 180 l kan nog inte riktigt klassas som komfortabel vila. Bättre då att sitta kvar på cykeln och trampa ur sig direkt.

Det är lite lustigt ändå tycker jag, men såklart finns det en enkel förklaring på det, att jag fixade 20 stycken ettor på 6,67 w/kg (gav 15,35 mmol), men bara 10 stycken på 7,33 w/kg. Gränsen går där den går och de där extra procenten tar hårt på kroppen när vi befinner oss en bra bit över w-max.