Nya cykeln börjar ta form. Idag ägnade jag tre timmar (!) åt att trä i två växelvajrar och korta bromshöljena. Jag mekade notubes-hjulet också eftersom  ventilen på bakhjulet gick sönder spontant av sig själv i rummet brevid från där jag stod och berättade för Ola att Darvell körde sönder sin ventil på bakhjulet vid senaste tävlingen. Riktigt härlig timing på den “specialeffekten”. 

Nu saknas det faktiskt bara framväxel, lösning för vevpartiet/lagret och en kassett för att det ska bli grå cykel i Mjölby. Resten av cykeln går väl att skramla ihop med lite tillfälliga delar. När jag cyklade från Peddan till labbet så snöade det faktiskt. Resten av dagen blev stressig. Jag skulle hinna med att köra en del prover innan försöksperson skulle komma för test men lyckades väl lappa ihop det hela till slut. Lunchen blev kl 15:00, sen blev det testande för hela slanten med några koppar kaffe för min del. 07:45 ska jag vara på plats i morgon igen. Innan lunch tänkte jag köra ett Padillatest på mig själv. Senast var kanske 2008 så det ska bli spännande att se om det hänt någonting.