Äh, det är aldrig kul när nåt inte går som det ska, men i det här fallet vet jag inte om det är fel eller bara är som det är. Padillatestet är det jag pratar om. Jag tog några sub-max laktatprover på mig själv mellan ramperna. Att själv fippla med blod och svett vid 190+ i puls är inte riktigt optimalt men jag är nog gott och väl uppe i över tusen tagna prov vid det här laget och känner att jag har någolunda öga för om det blir bra eller inte. För er som inte vet hur laktatprov behandlas så är proceduren ungf: ta prov, lägg i frys, tina och kör test vid tillfälle. Det går mao inte att vara efterklok och ta ett nytt prov om nåt värde ser märkligt ut. 

260 w: 1,6 mmol

295 w: 3,7 mmol

330 w: 15,3 mmol

365 w: 15,6 mmol

En rätt brant stegring och rent spontant så är värde 1-2 för låga men rimliga och värde 3 för högt. Hur som helst ser kurvan av de här värdena ut som ett skolboksexempel av laktatkurva för en person som flyttat sin tröskel så mycket det går åt höger. Att jag sen maxade dryga 4,0 l VO2 på 330 w är också en historia i sig. Det är nästan så jag blir sugen på ett tröskeltest…