Jag är faktiskt riktigt stolt över dagens pass. 10 stycken fyror med två min vila mellan varje intervall. Ingen långvila i mitten, ingen svacka och inget annat som störde. Bara ett bra pass i perfekt testcykelväder med +3 grader och snöblandat regn utanför fönstret. Klockan på cykeln visade +11 grader i början av passet där jag sitter vid öppna balkongdörren, +8 grader i slutet av passet. Det är andra bullar än de +24 graderna jag körde padillatest i igår.

Intervallerna gick som sagt bra. Jag har ju “vilat” de senaste två dagarna och bara pendelkört ca 3,5 h på cykel innehållande ett maxtest så jag var rätt fräsch idag. Slutnotan visade 5,38 w/kg i snitt för samtliga intervaller. Riktigt högt för att vara mig och vid sista intervallen spratt det så pass i benen att den avverkades på 5,49 w/kg i snitt. Efter passet dubbelkollade jag såklart datan för att verifiera siffrorna och filtrera bort felvärden.