Jag var uppe vid sju redan och fixade med cykeln. Kapade bort 10 g med annan topcap/skruv och bytte bort lika många till gram genom att korta lockoutvajern. Klassiska missen med växelreglagehöljena har jag gjort igen. Jag kapar de lite extra långa så det ska gå att packa cykeln i väska vid resor, nu kapade jag de lite extra långa och hade reglagen monterade några cm för långt ut på styret så där är för långa långa nu… Men nu får den detaljen vila. Ang mitt trubbel med att få i växelvajrarna så märkte jag igår när jag bytte gaffel att det är fri sikt in i underröret om man plockar bort gaffeln. Smidigt att slippa slakta en diod-lampa för att kunna få in belysning i ramen och se vad man gör.

Det som är kvar nu är att eventuellt byta styrstam och styre. Sadelstolpen ska bytas till en Token. Senare vad det lider har jag ju mina Ritcheyhjul som det ska på Hutchinsondäck på, och kanske blir det tub om jag får tag i ett par Ritcheyhjul för tub.