Lite mat efter trävlingen igår och tre mackor till frukost. Sedan gav jag mig ut på landsvägscykeln i härliga solskenet och njöt av förmiddagen. I samband med att jag satte på klockan på cykel bläddrade jag fram till rätt hjulinställning och såg att jag hade fel värde i klockan. Ni minns väl mitt undermåliga lågprestationspass jag orade mig över för två veckor sedan. Lite snabb huvudräkning ger att jag snittade 31,0 km/h istället för de trodda 29,6 km/h. Skönt att få rätt fart på passet även om det var retroaktivt…

Dagen på Färingsö bjöd på vind. Jag körde ut till Björkvik och vände. Tyvärr glömde jag fota cykeln vid Stjärtnäs-skylten vilket i sig var ett litet mål med passet för att få en vinnande bloggbild. Nästa gång så! Ut till vändningen gick det okay. Det var en del kantvind som sög tag i cykeln och en del motvind ut till Tappström, men hemresan var en mardröm för mig som ville snitta 33,3 km/h i snitt under tre timmar. Första timmen gick i 34,4 km/h i snitt och 32,14 km/h blev det samlade snittet för de tre timmarna. Längs Svartsjörakan i svagt nedförslut maxade jag under 30 km/h. Väggvind. Trötta ben och tom mage lyckades jag i varje fall frammana