Jag är ute på Gräddö några dagar och det blev en fin runda idag på landsvägscykeln. Vädret var soligt och lite disigt till en början. Handskar och knävärmare åkte av ett tag men mot slutet fick de bli på igen. Medvinden sköt på bra de första två timmarna. 34,7 km/h låg jag på i snitt efter två timmar och 33,3 km/h efter tre timmar. Jag testade den vägen som jag vid mitt senaste distanspass i trakterna blev tipsad om.  Mellan Norrbyggeby och Sättraby. Den var fin. Sen blev det mindre fina vägar upp till Skebokvarn och verkligen mindre fina vägar med ett undantag ner till Norrtälje. Det var tight med tiden så jag körde 76-an vilket jag inte vill göra om. En napp halv Powerbarkaka vid 4:05 blev det och ca en liter vatten under rundan. Benen var pigga hela vägen fram till dörren vilket kändes bra.

Passdata: 162 km, 5:05:00, 31,9 km/h snitt.