Kungliga vaktparaden eller några andra ute på rast. Egentligen inträffade det här utanför mitt fönster igår men jag gillar min utsikt så ni får en bonusbild. Mestadels har jag ändå gardinerna fördragna eftersom solen annars bränner ur ögonen ur skallen och rummet blir till en torrbastu.

Frisk luft, radio, fläktar – det här ska nog gå vägen.

Den vanliga vadbilden… Eftersom jag svårförklarat var rätt tung innan test byter jag idag enhet från att presentera wattvärdena som w/kg till VO2max för dagens intervaller – vilka genomfördes på 120% av VO2max. Förresten – om man skulle plotta mina och Lunkans wattvärden på de här passen och våra senaste möten på tävlingsbanan så skulle man få en omvänd positiv korrelation av 10*1 min som “determinant of endurance performance”. Höftstatistiken visar allså att detta inte är pass ni ska prioritera🙂

Tio intervaller senare: Efter att ha avslutat den sista intervallen med 70 i kadens blev det några minuter blandat nedvarning där trampningen bestod av att få av belastningen från hjulet och resten harkla lite segt ur halsen och sitta på cykeln med pannan mot styret. Efter det följde horisontalläge i några minuter innan jag med pauser kanske trampade ur mig en halvminut utav två minuter sittandes på cykeln. Totalt blev det 12 min “nedvarvning”.

Som avrundning så har ni har väl sett mina hacker-kunskaper in action här brevid till vänster? Nu kan ni rösta vad ni vill läsa. Det kan bli spännande för oss alla. Vilken chans!