Det försigår saker bakom kulisserna märker jag. Ett skifte i viljor eller bara underliggande beteendemönster som kommer i dagern? Det efterfrågas mer vetenskapliga inlägg trots att jag många gånger varit rätt klar med att det här inte är en vetenskaplig blogg. De inlägg som jag angripit olika träningsfrågor ur ett mer eller mindre teoretiskt perspektiv har fått blandad uppmärksamhet, allt ifrån mycket till lite. Däremot efterfrågas inte struntpratsinläggen, vilka däremot ofta får höga besökarsiffror, för att inte tala om de ej eftersökta tävlingsrapporterna som trots det kategoriskt är de mest besökta i verkligheten.

Undersökningens resultat speglar alltså inte verkligheten så här långt. Detaljerade träningsrapporter däremot som jag i princip bygger min blogg på och som i mina ögon borde vara det mest intressanta av allt är rysligt ointressant i förhållande till andra svarsalternativ. Det ni många inte verkar koppla är att jag ofta bakar in frågeställningar och lite heta potatisar lite här och var i dessa inlägg. Den envägskommunikation som ofta sker i de mer vetenskapliga inläggen gillar jag egentligen inte utan vill hellre aktualisera saker genom att diskutera kring faktiska exempel.