Jag satt och tänkte lite under dagens pass på vad som vore ett roligt uppslag för nån mer matig diskussionsfråga inom träningsområdet för oss cyklister. Men så kom jag inte på någonting bra. Ett litet tag var det aktuellt med energitillförsel kontra motsatsen under distansträning, men den biten har ju Öijer redan behandlat. Så har ni några uppslag på aktuella ämnen så lämna en kommentar.

Jag sitter också och funderar över morgondagens träning. Jag känner mig lite smått nedbruten och skulle nog må bra av en vilodag. De  senaste 11 dagarna har innehållit en vilodag och någon gång måste ju vilobiten av träningen slå till med kraft. Onsdagen dock blir svårt att viga åt annat än att träna andra än mig själv. Jag skulle faktiskt kunna få in Fiskartorpet TT med mig själv i en tidslucka, eller varför inte köra ett testcykelpass med mask och kolla RER och laktat över tex 30 min på 5,0 w/kg. Det vore ju spännade – och gör jag det så kan jag vila imorgon. Torsdagen får bli tc-träning eller TT beroende på onsdagen och fredagen får bli GP-lopp i Sigtuna (nån som ska/vill med dit?). Söndagen får bli distans på Lida Loop-banan tror jag allt. Då har jag bara lördagen kvar att trycka in träning som ger nära döden-upplevelse. Jag kanske borde köra årets första backintervaller då?