Pumpen och jag körde lite mtb-distans idag på förmiddagen. Vi siktade på de två första looparna på tävlingsbanan som Pumpen dessutom hade provkört under provkörningskvällarna i dagarna och därmed kunde visa mig runt. Första loopen gick bra. Vi hittade runt hela utan problem tror jag, den andra var det lite värre med. Pumpen började visa trötthetstecken vid mitten av loopen men lite mat höll situationen under kontroll. Till slut kom vi runt loopen och styrde hemåt via grusvägar förbi Brantbrink. Jag åkte direkt till labbet och tappade väggpumpen vid Hornstull. Tack för sällskapet idag Pumpen!

Sammanlagt blev det en fin tur i fint väder och rätt sansat tempo. Mina ben var rätt döda under hela passet men fungerade hela vägen. Ingen mat och en dryg flaska vatten blev slutnotan för 4:32 h. Pumpen skulle fixa sex timmar till boken idag, det ska bli spännande att läsa hur det gick.