Pumpen är rikskändis idag. DT måste verkligen ha nyhetstorka när de börjar ta in vilka ickenyheter som helst. Inget ont om Pumpen, det hade däremot varit roligare om de hade skrivit om hans satsning på mtb, nåt om ett tävlingsresultat eller ett personprorträtt. Vad som helst utom en rolig detalj i tillvaron som förlorat proportionerna. Har ni läst kommentarerna till artikeln? Vad är det för fel på folk? Sånt kan jag inte hjälpa att bli irriterad över.

Ni har väl inte missat Håkan Löfströms blogg? Det hade nämligen jag, men nu vet ni och jag att den finns!

Vårruset avgjordes idag. Louise sprang tillsammans med uppskattningsvis en miljard andra tjejer. Jag hittade henne efter målgång i varje fall. Frida på labbet sprang också och jag noterade även att Petra Månström på Svd nämndes vid namn i högtalarna, men sen sa kommentatorn att det inte var hon. Vilket antiklimax. Jag blev ju intervjuad av Petra för en artikel för några veckor sedan som ledde till sådan kändishysteri att jag blev igenkänd ända nere i Tidaholm där ett fan till och med hade med sig den aktuella artikeln för överräckning.

Det var kvällens alla nyheter.