Idag var jag på stan för att kolla ut ett par lämpliga skodon till kostym. Jag rekade marknaden rätt bra tycker jag och fotade hej vilt för att dels Louise ska få ge en kommentar och dels för att jag ska komma ihåg vilka skor jag kollat på. Nu behöver jag bara minnas vilka skor som finns i vilken affär. Vad säger ni, har vi en vinnare? En ledtråd till valet blir att jag ska gifta mig i skorna .

En rolig kändisincident hände idag på Stureplan. Moderaterna stod där och delade ut kådisar och precis när jag skulle passera formligen sprang en tjej fram till mig och ville ge mig en. Lydig som jag är höll jag såklart fram handen och fick erfara en riktig karavanbil-langar-till-cyklist-langning där vi stod i säkert fem sekunder och båda höll i kådisen medan en fotograf krälade på marken och säkert hann avlossa ett tjugotal bilder medan kvinnan höll hårt i varan och samtidigt tittade bort från mig och in i kameran. Jag tackade artigt och hann ta två steg innan nästa överräckning skedde. Dock snabbare och utan kamerman. Som tur var befann sig fotografen hela tiden på den sida av mig som min inbillade bra sida av frisyren vätter. Hojta till om ni ser en bild på mig någonstans.

I övrigt har jag inte cyklat en meter idag.