Nu imorse passade jag på att njuta av vädret på Färingsö. Totalt lite mer än 3 h på landsvägscykeln. Rundan på Färingsö tog 2:07 och gav 33,1 km/h i snitt. Resten av rundan var i stadstrafik så de siffrorna är inte lika roliga. Benen kändes riktigt pigga och jag matade på i rätt lugnt tempo. Det kändes bra helt enkelt. Egentligen var detta tänkt som en fikarunda med Jimmy men när jag fick köra ensam gjorde jag det på två frukostmackor och en kopp te istället. Det blev också ett stopp på Peddan för lite skitsnack och skoprovning.

Väl på labbet försökte jag fixa mat åt mig själv. Matsalen var visst stängd för sommaren så efter mycket om och men så hittade jag en affär som sålde mat. det blev en grötkorv, mjölk och en bit paj som lyx. Totalkostnad 38 kr för en tvårätters. På väg tillbaka till labbet passerade jag den närliggande pizzerian. Den blir det nästa gång, idag slösade jag säkert uppåt timmen innan jag fick mat i magen.