Idrottsfysiologen skrev någonting snällt idag angående värme och helgens Ränneslättstur:

Micke Salomonsson ser inte ut att ha mycket underhudsfett (vilket gör att kroppen får svårare att bli av med värmen), är nygift och har varit i kanonslag hela våren. Läge för första segern i Långloppscupen?

Jag fetmarkerade det viktiga. Nu kan jag sluta cykla🙂 Det kan också tilläggas att lättare personer har större total kropps-area i förhållande till vikt vilket underlättar värmetransport. Detta är tydligt visat på löpare där små spinkiga personer presterar bättre än sina tyngre motståndare i kraftig värme men är likspelta i kallare klimat. Cykelcross i snöblandat regn är alltså inget för mig, men helgens tävling kanske blir det.

Som en parentes men inte desto mindre viktig så har jag i samband med giftemålet tagit namnet Flockhart som mitt efternamn men behåller Salomonsson som mellannamn. Jag heter alltså Mikael Salomonsson Flockhart numera och kommer nog skriva Mikael S Flockhart som signatur på allt som inte kräver fullständigt namn. Ni kan med andra ord glömma Salomonsson i framtiden och för enkelhetens skull gå över till Mikael Flockhart.