Jag laddar ju som ni somliga vet inför långlopps-VM som går i St Wendel och är på 107 km med 2556 hm. En platt bana mot fjolårets bana som hade 3800 hm.

Idag körde jag ett litet nyckelpass inför långloppet. För att vara med i matchen så att säga. Jag körde mtb och siktade på lite fina grusvägar och en del klättring. Här i Ceret finns det inget annat än klättring om jag ska vara ärlig. 5 min från dörren finns en liten knäpp på 800 hm tex. Kroppen kändes riktigt bra idag. Jag körde en stadig frukost med kaffe, juice och tre rejäla mackor bondbröd med nutella/marmelad. Benen trippade som sagt på lätt idag, jag drack ca 2 l under passet, åt ingenting och allt kändes bara bra. Värmeacklimatiseringen verkar ha gått bra. 2 l vatten är egentligen skitlite, men jag hade inte tom flaska när jag kom hem så det var inte anledningen till lite vätskeintag. När jag kom hem var det btw 35 C varmt. Rätt stekande uppför, men som sagt – inga problem. Största delen av passet var jag på över 500 möh och där var det lite svalare. Som mest var jag uppe på 1530 möh men där blev vandringsleden jag körde på för brant. Jag har fortfarande singel 42 t-klinga fram bara.

Tid: 5:38 h, Avg hr 146 bpm, 3050 hm, avg temperatur 26 C, 3955 kcal.