Med betoning på morgon. Klockan 07:24 äntrade jag testcykeln och rev av 30 minuter strax under tröskeln på fastande mage. Jag lider fortfarande sviterna efter löpningen och styrketräningen och för mig sätter det sig alltid hårt i vaderna. Jag blir väldigt stum där och får svårt att vara bekväm på cykeln – speciellt på högre kadens vilket jag körde på idag. Resultatet blir lite lägre kadens och därmed effekt än vad jag skulle kunna pressa ur mig. Låren mår annars bra. 4,74 w/kg blir det ovan förresten. Inget att skriva hem om direkt. Tung och slö. Två pauser ovan på några sekunder. Den första för att sträcka ut vaderna och den andra när jag tappade Ipoden.

Läs också landets mest välformulerade cykelbloggare Björn Fredrikssons senaste inlägg om den aktuella “okay att köra på cyklist-händelsen”.