Jag syftar inte på den framgångsrika cyklistårgången -80 med namn som bland annat Kessiakoff och Larsson utan ett mer frekvent diskuterat mätvärde. Ni som vet vad jag menar vet vad jag menar. Jag har filat på lite olika lösnigar för att nå dit och det är verkligen inom räckhåll. Det knepiga är att om man manipulerar en parameter kan det ge effekt på andra mätvärden, fast åt motsatt håll. Så frågan är om detta är görbart. Egentligen räcker det nog med stenhård diciplin, testfrekvens och en skopa “tur”. Detta kanske får bli nya målet inför nästa säsong?

Jag kanske redan varit där utan att veta om det. Det är ju också en möjlighet – men utan siffror på det är det inte värt mycket. Ett snabbt överslag på miniräknaren ger att jag måste öka 5 w på fyrorna, bara… 5,64 off season-w/kg idag förresten.