Sådär. Då är första crosshelgen genomförd. Det var kul att tävla på cross igen, rätt kallt första dagen i Falun och riktigt mysigt väder i Ludvika. Falu-tävlingen gick så där. Jag satt med i tätgruppen första varvet men vid utgång på andra hade jag råkat släppa en lucka. Efter att ha tänkt att jag skulle rulla ifatt upptäckte jag att jag var rätt stum och sjönk istället som en sten genom fältet. Jag hämtade upp mig lite och kunde  nästan köra upp mig till femte plats. Jag slutatde 6a efter en stark Landström.

Ludvikatävlingen var en skönare uplevelse. Tyvärr var jag inte riktigt med i starten utan hamnade i det som blev andragruppen. Eftersom banan innehöll en miljon kurvor tog det dryga 20 minuter innan jag kom upp i slagläge för att kunna öka tempot. Jag nådde aldrig fram till Nilsson och Jens som  länge låg och körde på samma avstånd framför mig. Nu blev jag 5a, men huvudsaken var att jag kände mig piggare. Med lite mer sjuss i början och starka cyklister runt omkring mig så skulle det nog sett annorlunda ut. Separat bildberättelse från Grängesberg kommer.

Resultat Ludvika

Resultat Falun

Öijers film från tävlingen