Flera faktorer ställde till det. Däcket jag limmad om igårkväll satt knappt mer fast nu än då, regnväder på prognosen och Markling som sms-ade inställd träning pga blöt asfalt. Jag visste att jag skulle ångra mig om jag åkte till Skuggan och skitade ner mig och säkerligen kränga av däcket på första intervallen. Så jag gränslade testcykeln istället och satte nytt wattrekord med 5,74 w/kg i snittwatt för fyrorna. Rekordet gäller absoluta watt-tal. Då drog ändå sista intervallen ner snittet en del. Jäklar va stumma ben. Dagens hit var att köra på mer Kp och lägre kadens i varje fall.

Bara för att jag satte wattrekord så skickade Hemköp ett medlemsbrev att läsa till avslutat pass “Välkommen på kunkortskväll... två 200-grams chokladkakor från Marabou för bara 20 kr. Och inte minst: Lösgodis för 2,95 kr/hg.”