Okay… Hur har jag det egentligen med min kapacitet som löpare? Om vi glömmer bort att jag har väldigt måttligt med löpträning i kroppen än så länge under hösten och fantiserar ihop mig som en mer komplett löpare i relation med den löpartabellen jag visat tidigare och ignorerar det faktum att jag inte på rak arm vet vilka tabellen baseras på så ger 15,9 km/h ca 63 ml/kg -min som stady state-belastning/fart. Tabellen gäller för band och normal korrigeringsfaktor är 1 grad mot utomhuslöpning. Slänger jag till med 74 ml/kg -min som max för löpning så ger det en tröskel på 84%. Inte orimligt i sig. Å andra sidan så tror jag en av killarna på labbet matchade min hastighet på 10 000 m och han har ett max kring 63 ml/kg -min… Jag får gräva mer i det här.

Daniel Komens 3000 m på 7:20 och 24,5 km/h ger en snittförbrukning av 95 ml/kg -min…