Först måste jag få dela ut massor av beröm till CRT som fixat det här arrangemanget. Det här är precis vad cykelsporten behöver och det är riktigt kul för oss cyklister att få tävla nationellt med publik.

Men till min egen tävling: Jag kände mig helt okay faktiskt. Allt var under kontroll och cykeln gick som ett spjut. Tyvärr så lossnade styret på första varvet. Jag lovar att jag dragit det hårt och kontrolldragit det också, men det lossnade ändå. Jag körde på en stenkant med händerna positionerad tungt på reglagen och helt plötsligt hade styret en ny vinkel och jag fortsatte bromslöst genom plastbanden. Jag tog mig samman och rullade bort till tekniska depån som var rätt nära där jag fick tag i en insexnyckel och drog fast styret igen.

Nu var jag sist av alla med god lucka upp. Jag tuggade på bäst jag kunde men det dröjde inte längen innan högerreglaget lossnade det med. Detta innebar att jag fick köra resten och därmed nästan hela tävlingen i bocken vilket är svinjobbigt på en sån här knixig bana och helt värdelöst när man ska av och på cykeln. Jag kom upp till en niondeplats med några åkare inom minuten framför till slut men bättre än så gick det inte. I övrigt kändes allt bra. Det ska bli kul att tävla imorgon även om den banan kanske inte heller passar mig så bra.

Resultat Sthlm CX

Cupställningen

Bildbevis från happy där det syns hur styret ändrat vinkel.