Idag brast det helt. Motivation är verkligen nyckeln till framgång och idag borde jag inte ens startat. Istället lägger jag nu fokus på en middag på stan med fru och svärföräldrar och anländer supertaggad till Slottskogen. Tills dess får jag nöja mig med tvättande av tempodräkt och läsa lite studier på antioxidativ ostress och glykogen/träningsadaption. Som vanlig med andra ord.

Att bryta idag är faktiskt sett i efterhand lite av en bra strategi också. Eftersom cx-cupen gått så dåligt i år med cykel som inte kommit, rätt eftersatt träning och en massa andra saker som inte riktigt lirat så har jag ingen slutplacering att kämpa för i cupen. Som läget är nu behöver jag inte känna press på mig att hålla nån bra lägstanivå eller att köra bara för att köra, utan kan istället satsa mer offensivt på de enskilda tävlingarna. Att vara min egen tränare är verkligen värdelöst… Ett extremt seriöst tips till er som är unga och vill satsa. Vare sig det rör sig om idrott/sport eller vad som helst i livet som kräver engagemang, vilja och tid. Skaffa er en mentor och tränare som vet vad de gör. Ni kommer spara otroligt mycket tid och nå längre.

Resultatlista från Ymercrossen

Jag såg också att någon hittat till min blogg med sökning på “flockhardt”. Annars är mitt nya namn en succé. Väldigt få felstavningar när jag uppger mitt namn. Av gammal vana kontrollerar jag alltid att mitt namn blivit korrekt uppfattat eftersom Salomonsson är extremt svårt att stava till.