Igår mättes jag med kalipertång för att se hur det står till med den lösare och inaktivare delen av kroppsmassan. Mätningen skedde under hånskratt och kommentarer som “så här ligger jag till off-season” och “jäklar (tången räcker knappt till – min tolkning av kommentar)”. Min mätantagonist hade som tur var nån timme tidigare uppvisat ett helt nytt mode av cykelbyxor så jag bjuder på humorn i mätningen – som för den delen visade en sund och lagom siffra.

Medan jag ändå är inne på viktspåret så noterade jag snudd på årslägsta i morgonvikt trots att merparten av en 200-grammare slank ner efter kvällsmaten. Mycket av förklaringen ligger i att jag var vaken mellan kl 02:30 och 05:30 och låg och grubblade/pluggade varvat med toalettbesök. Som tur var försov jag mig i morse och vaknade först strax innan nio. Zombiekänslan försvinner nog till eftermiddagen hoppas jag.