Nummerlappen vid hemkomst

Grym bana idag. Cykeln fick flytta isflak i vattensamlingarna smaka snö i mängder. Resten var lera och tungt. Jag körde utan känsel i långfingrarna redan från start. Efter en halvtimme fungerade inte vinterskorna längre som de skulle och fötterna började domna bort. Händerna blev bara värre.  Frysa på nåt sätt gör vi ju alla – men visst förtar det glädjen lite att frysa så det gör ont.

SM-arrangemanget fungerade annars bra. Vädret och underlaget hade gärna fått vara bättre, speciellt temperaturen som höll sig runt +2 C med uppehåll idag. Jag blev 6a, några sekunder efter Håkan Löfström som blev 5a efter att kört ifrån mig när jag hade det svårt med ryggen. Men jag är nöjd med tävlingen ändå. Jag var trea ut efter starten, tappade stadigt några placeringar och halkade ner till åttonde plats som lägst och arbetade mig sedan upp lite grann. Ryggen kändes avsevärt bättre än förra helgen men stark kyla och tung bana gör det svårt.

Resultat