Det är nästan ingen idé att jag skriver ett enda ord om gårdagens misärtävling. Om jag väljer att beskriva det med positiva ord så är det roligt att cx-cupen har sådan fantastisk variation på tävlingarna. Att plöja leråker i en timme passar bara inte mig som cyklist och det hade nog krävts en tiodubbling av startfältet för att få till tight racing. Annars så höll nog banan riktigt hög klass, vi svenska prestigare kan bara inte göra den rättvisa. Jag gjorde dock mitt bästa. Tog starten och höll den en bra bit ut på banan och tappade sedan stadigt när det blev riktigt jobbigt.

Idag blir det styrketräning igen. Ingen löpning däremot då förra veckans löpning skapade rejäla känningar av det som kallas löparknä. Jag skyndar långsamt med löpningen med andra ord. Styrketräning och stretching.

Resultat Ramundercrossen

Här finns lite bilder från CX-SM.

Foto: Jakob Björklund