Jag tänkte först skita i att skriva nåt alls idag som rör träning, sedan kom jag på att jag kanske borde författa lite om den härliga vinterträningen som kommer. Tiden för utveckling och träning på riktigt, utan hänsyn till tävlingsform och annat fjantigt som pigga ben till exempel. Under vintern kan man kosta på sig att ha dyngben varje dag, köra sig tom på vart enda pass och skippa att äta efter träning utan att behöva tänka på glykogennivåer och resynteshastighet. Träning och lidande när det är som bäst.

Jag ska pytsa in lite ny träning till nästa säsong. Roddmaskin och så mycket skidor som möjligt i kombination med löpning och grenspecifik cykelträning. Ett mer närliggande projekt är att riva av ett distanspass. Jag tror sista gången jag körde över två timmar i följd är på Marathon SM faktiskt. Jag har nog längtat till vinterträning sedan i somras.

Jag såg också att nomineringarna kommit upp till cykelgalan. Jag kan inte säga att jag helt förstår urvalsprocessen då båda ledarna av cx-cupen inte finns med som nominerade i cx-kategorin. Den ena cupeledaren har dessutom ett färskt SM-guld i påsen.

Dagens träning: 5*4 min styrketröck på 5,5 w/kg med 2 min vila.