Lätt dag idag med lite skrotlyft i gymet på GIH. Jag håller som bäst på att träna upp ryggen vilket görs med stabilitetsövningar men också med tyngre allmän styrketräning. Sedan några gånger tillbaka har jag kört explosiva knäböj i Smith-maskin. Ej fri stång betyder det. Jag kör Darvell-stuket och går ner till knappa 90 grader (pga  att nästa spärrsteg för stången kommer för långt ner). Idag körde jag 4*5 rep på 92 kg. Mer vikt för varje gång. Innan grundade jag med rätt lätta 3*10 på 60 kg med vanlig stång och djupa knäböj.

Det är så grymt mycket osymetri i min kropp nu känner jag. Inte en rak linje i spegeln under en böj. Höger höft sitter för långt fram, höger knä viker sig innåt och vänster axel pekar bakåt. Det här kräver jobb. Första fokus ligger nu på att få till rätt rörelse och skapa en bra hållning. Marklyft kör jag tior på med fokus på teknik.