Jag körde inte längre. Det blev faktiskt lite jobbigt mot slutet. Rent muskulärt. Jag ska experimntera lite med klossplacering och bygga om ett par skor i helgen för att se om det blir bättre med känslan i vaderna och baksida lår. Styrketräningen jag kör nu ger ju lite extra EIMD vilket såklart påverkar känslan, och så är jag kort i baksidan också. Fler tc-pass i tempoställning kanske hjälper. 

Trettio minuter idag alltså. Under säsong vill jag kunna köra så här under 120 minuter vilket inte ska vara ett problem. Idag är jag uthållighetsmässigt kasst tränad. 172 bpm i snitt idag ger ungefär 160 bpm under säsong – vilket jag kör 3 h snabbdistans på fastande mage utan att blinka.

Nu blir det snart lite vinterdistans upp till landet. Siktar på 2,5 h. Väderprognosen utlovar -8 C och rak motvind. Härligt.