Igår fick jag vänta länge på tunnelbanan. Timade den precis fel och hade 30 min till nästa avgång när jag stämplade. Jag kom hem rätt tidigt ändå och somnade vid halv tre. Henrik Mascher disputerade tidigare under dagen vilket följdes upp med italiensk buffé och den tyngsta tiramisun jag någonsin ätit. Henrik har bland annat skrivit intressant om cell-signalering vid styrketräning efter uthållighetsträning (cykel så klart). Festligheterna avlöpte rätt städat med nåt undantag.

Men nu glömmer vi det och fokuserar på egodelen av bloggen och dagens träning som bestod av nätta 2:15 h på vintercykeln med en del snöpulsning följt av 20 minuter av kanske den sämsta skidåkningen jag varit med om. Antalet meter med faktiskt glid under skidorna eller stavtag med fäste kan nog räknas på fingrarna. Händerna frös jag nåt fruktansvärt om också då det var omöjligt att få nån intensitet på åkningen. Det är cirka -8 C här ute på landet.