Idag var det snudd på varmgrade rute på landet. Jag startade dagen med en morgonjogg som blev hela 33minuter lång. Löparknät gjorde minimalt väsen från sig och bara sista minuterna vilket känns skönt. Jag sprang rätt mjukt med en del snölöpning på stigar. Jag avrundade passet med att oavsiktligt tömma varmvattenberedaren på det sista tillgängliga vattnet. Som tur var fanns det kaffe och te kvar i termosar sedan gårdagen. Jag åkte senare bort till pumphuset och fick med mig nån brun sörja hem i en dunk. Dugligt att diska och tvätta händer med men inte så mycket mer, så vi rundade av efter lunch och styrde mot Rimbo där skidspåren skulle vara dugliga.

Det var mjukt och sladdrigt men kul ändå att få köra årets första längdpass. Jag åkte så klart klassiskt och samlade ihop 53 minuter på 4*3 km på trög snö och ett platt spår. Årets första längdåkningsblåsor på tummarna är härmed skapade. Nu kan vintern börja!