13 h dörr till dörr idag, vilket är några minuter mer tid hemmifrån än igår. Jag tror i och för sig att att jag klådde 13 h minst två gånger förra veckan. Men jag ska inte gnälla, jag är inte värst på labbet, långt ifrån, och så tränar jag ju i den tiden också.

Idag skippade jag morgonträningen (jag har ju ändå viloperiod) men klämde in ett maxtest med en bonusuppföljare innan hemfärd. Dessförinnan rev jag av ett padillaprotokoll på en försöksperson så 839an har fått smaka lite watt idag med. Mitt eget max blev ingen höjdare för oss excel-fanatiker. Jag körde 40 s längre idag än sist men med lägre VO2max. Det är svårt att både ha och äta kakan. Imorgon funderar jag på lite idiotträning. 30 min tc all out hemma – pendlingcykling till labbet och 250 w i 30 min väl där på testcykeln. Före frukost givetvis. Sen följer jag upp det med ett styrkepass innan hemfärd. Ca 3 h träning på en vilodag borde vara tillräckligt…

Pendlingscyklingen var frisk idag. -15 C.