Shit. Ingenting rullar lätt idag, speciellt inte cyklar. Till labbet fick jag bita ihop lite extra (-16 C). Hem var en annan femma. Jag pendlade förbi Bromma på några ärenden och klockade 1:20 h i cykeltid hem, minst. Tår och händer försvann och kom tillbaka några gånger. Hemma visade termometern -18 C. Jag fick köra singelspeed idag också då mitt växelreglage fungerar bäst i varmare klimat. Idag var det helt klart på gränsen.

GIH bjöd på jullunch idag. Jag åt, och fick en klapp som besvär för det hela. Annars blev det inte så mycket gjort på labbet rent studiemässigt. Jag mekade ihop en 839E, sorterade data och skapade lite tabeller, körde ett styrkepass (2000 m uppvärmningsrodd på 7:43 och en femma på 102 kg i smithmaskinen, knäböj). Sista dagen är ju alltid sista dagen och då händer inte så mycket. När jag kom hem idag var Louise fortfarande kvar på stan. Fritt fram att göra sådant man gör ensam alltså! Monarken tittade bedjande på mig och fast jag först försökte dölja den med dagens träningskläder så kapitulerade jag till slut och körde en jobbig tia på 5,3 w/kg. Tyvärr på för låg kp då det snarare var förmågan att hålla hög kadens som satte begränsningen och inte watten. Jag fick vrida ur benen lite till i varje fall.

Till boken: 1:50 utecykling, 50 min styrketräning och 24 min testcykel.