Det är väl lika bra att jag fortsätter följa upp med träningsrapporter. Idag körde jag tre timmar på förmiddagen. Det vara bara -8,5 C när jag stack hemifrån så det är nästan tal om värmebölja. Jag körde via Delsjön – Öjersjö – Partille – Jonsered -Härkeshultsvägen och sedan hem den naturliga vägen över Öjerssjö, som trots sitt namn mer är toppen av ett berg i mina ögon. Jag var fruktansvärt seg idag. Maxade 165 bpm på storkakan i backen upp från Jonsereds fabriker. Ni som vet vet vad jag pratar om. Värmen kändes inte så påtaglig heller. Mustaschen frös fast i buffen osv…

Passdata: 3:00, 143 bpm, 2144 kcal, 700 hm.

Efter en snabb lunch och dusch gick Louise och jag ner på mellandagsrean. Fruktansvärd trängsel så klart. Köpsug = 0. När blodsockret började sjunka lite väl lågt passade jag på att ringa lite telefon medan Louise lotsade runt mig i olika affärer. Samma strategier som vid olika distraherande manövrar för att orka långa intervallpass kan tas till i andra situationer, helt klart. Ett tu tre så var vi hemma och kunde festa loss på en måltid.