Jag försökte få till ett tidigt skidpass idag igen men då Lunkan bjöd in till pampig Aktivitus-lunch så fick jag stryka skidåkningen till senare på dagen. Det blev ändå ingen skidåkning till slut då jag efter lunchen gick till gymmet istället och körde löpning + rodd + styrka. Biltermometern visade -11 C så jag skjuter skidåkningen nån dag nu när det ska bli mildare väder och allt. Lunkan hade tydligen -23 C imorse i landvetter (där skidspåret finns). Det var trevligt med lite mat och samtal öga mot öga i varje fall, även om det kanske blev lite kort ändå. Men vi tar det hela i rätt ordning:

Pass 1: Tc 60 min på 250 w non stop. Laktat och puls indikerad klar sub tröskel-intensitet. Tid 1:11, 166 bpm, 1070 kcal, +20 C.

Pass 2: 10 min löpning 5 min/km, 2000 m rodd (7:46), och så ett rejält pass styrka. Persade utan problem en femma på 105 kg i smith, knäböj. Tid 1:10, 137 bpm, 784 kcal.