Det byggs på rätt bra med snö utanför fönstret, en decimeter puder är mumma för hemfärden. Det blev 20 min löpning med stumma ben på bandet på 5 min/km i tempo och sen åtta set i benpressen varvat med bålstabilitet. Det känns skönt att jag tackade nej till distansbjudningen idag. Pendling i all ära men distans är bara jobbigt när vädret är jobbigt. Alla har ju blivit så gamla nu förtiden och ska fika och ha sig på distanspassen. Hjalmar åt sin tredje distansfika i livet under helgen sa han. Jag är nog uppe i minst två fikor. Den första 1999 då jag blev lurad till Rosenhill på nåt landsvägspass. Den andra vet jag med mig har hänt men jag har förträngt när/var/hur. Observera att cykla och fika inte är samma sak som att fika under distanspass. Det förstnämnda är ofta en nöjeskompensatorisk åtgärd och den andra är allvarlig brist på diciplin om man är lagd åt det hållet.