I varje fall oträningsbar. Rosslig i hals och småseg i hela kroppen. Förhoppnigsvis blir jag inte mer sjuk än så här och är snabbt tillbaka i träningen. Några dagar extra vila gör ju inte så mycket tidigt i Januari för min del men det skulle ju vara jobbigt att däckas av feber i onödan. Så nu vet ni det.

Det töar friskt här inne i stan. Snö rasar från taken och det plaskar om bilarna på gator och vägar. NK öppnade sin rea idag och jag var in en lång sväng och köpte en skaljacka till louise och en skjorta till mig själv. Garderoben på labbet behövde påfyllning.

Jag såg också att Jesper Hjortsberg outar sig ordentligt på sin blogg. Om fler följde hans exempel så skulle nog många lära sig mer och träning, vara mer flexibla för förändringar och träna mer och bättre. I ett sådant här fall finns det ofta en synergieffekt och ju fler som blir bättre och sporras till att bli bättre – desto bättre blir alla och det gynnar verkligen nivån på startfälten inom svensk cykelsport och på sikt internationellt. Jag vet att många är väldigt hemliga av sig för att skapa sig själv fördelar, jag är inte bättre själv i många avseenden men samtidigt som man hjälper sina konkurrenter ger man också sig själv anledning att utvecklas. Och innerst inne vill vi väl slå så bra idrottare som möjligt? Att bara vinna betyder inte så mycket om det inte är ett fostrande mostånd.