Jag gillar verkligen inte tövädret ute nu. Förr i tiden då vintern innebar slaviskt träningsschema med 6 h distans på helgerna så var det ju skönt med plussgrader och asfaltskontakt med däcken men nu som en mogen person uppskattar jag sträng kyla och massiva mängder snö. Förra vintern var fantastisk ur skidåkningsperspektiv, i år började det ännu bättre med mycket snö på tidigare datum men för stunden håller det ju på att försvinna  om vi få tro prognosen för framtiden. All snö försvinner ju inte men det blir ju lätt skit om det ska frysa på och ramla ner grenar och sånt i spåren.

Nej, konstant mellan -2 och -10 C och 1 dm snö varje söndagsnatt mellan 1 december och sista april skulle det vara. Drömvintern… En positiv effekt av dagens töväder är annars att bilarna kommer ut ur sina iglos. Det har varit helt galet väglag i området sedan senaste dumpen. Vissa gator har säkert 30% av parkeringsplatserna ersatta med snödrivor och det råder allmän parkeringsanarki. Folk bogserar ut sina bilar från parkeringsplatserna efter att ha laddat med fart och parkerat på oplogad mark.

Nog tjatat om snön. Min förkylning verkade vara en kort historia och jag är snudd på frisk. Bara måttligt halsont och inget snor. Slutar det här är det en riktigt behaglig förkylning må jag säga. Dagen får innehålla TDS på tv och städning av hemmet. Kanske förmår jag mig att plugga också och strukturera lite annat som behövs ordnas i livet.