Det här är nämligen inlägg nummer 1000 vilket firas med statistik. I skrivande stund har bloggen haft 220 174 views och 2 533 kommentarer har skrivits varav väldigt många av mig själv. Henrik Öijer har servat mig med flest inlänkar och gett mig ca 37 000 besök. Tvåa på kompistoppen för fysiska personer ligger Oscar Ekstam följt av Per Kumlin. Strax efter bubblar förortsgubben och storbloggaren Johan Mölleborn som nu gått om Pumpen och hela team Kalas. En annan som börjat blogga är min Tullingekollega Oskar Malmberg. Statistiksidan tjatar om nåt skript som är jobbigt att köra så det kan hända att kompisstatistiken inte stämmer helt. Vissa har tex flera inlänkningar under senaste året än all time… 

För min egen del är sjukodomsläget nu under kontroll. Det var inga problem att cykla hit även om halsen är lite rosslig om morgonen vilket inte är ovanligt ett par dagar in i friskheten. Det blev en kort skonsam förkylning den här gången med. Så har det varit hela året och förra året med. Tidigare i mitt liv räknade jag med att vara däckad minst 7 dagar av en förkylning, aldrig mindre och alltid med kraftigt halsont följt av snorfloder. Det är mycket enklare att träna och tävla när det är på det här nya viset. Idag blir det fyror i labbet, inte med mask än tror jag, kör ett testpass först.