Underbar morgonträning idag, dock efter frukost på två skivor bröd med marmelad och ost och en kopp te. Jag startade dagens aktivitet med skidåkning vid Ågesta. Jeppe skulle åka med men kom fram senare och jag väntade in honom några minuter för kort för att åka tillsammans. Föret på skate-bädden var isigt och hårt med många uppsladdade kockor från det spårade klassiska spåret. Snabbåkt men svåråkt alltså. Det är så många feldoserade kurvor och smala partier som blir jobbiga när det är spårigt och fruset. 23:00 och 23:19 åkte jag mina varv på åttan på. Pulsen (ovan) var riktigt hög efter fyra dagars inaktivitet från konditionsidrott. Plasmavolymen sticker ju rätt fort till det sämre och det märks på arbetspuls så väl som VO2max. Som jämförelse så maxade jag siffror lägre än dagens snittpuls på de pass jag åkte i mellandagarna. Jag körde en bit nedvarvning och synkade den med Jeppe och bytte några ord. Totalt blev det ca 25 km åkt.

När jag kom hem blev det testcykelbestigning bums. 30 minuter på 4,43 w/kg satt riktigt långt inne. Återigen är det skillnad på upplevelsen beroende på energistatus och plasmavolym som vid det här laget nog var rätt låg efter 1:21 skidor utan vätskeintag. Pendlingscyklingen efteråt var riktigt skön med vårväder och energinivåerna härligt låga. Totalt idag alltså ca 1:20 h på en intensitet som motsvarande ca 90% av maxpuls. Inte varje dag det händer.