Jag har sagt det förr – det är grymt mycket snö här ute på landet. Det är nog redan nu lika mycket som det var totalt under förra vintern vilket i sig kändes som rekordmängder. Vem vet vad det här slutar i. En ny istid?

Mindre roligt var att efter sovmorgon inte komma in i boningshuset på landet. Louise och jag har sovrum i en tillbyggnad med extern ingång nämligen och det var inte så kul att stå och lirka med dörren i nån timme innan vi fick göra inbrott och offra en ruta. Allt det här ledde till att jag blev sen ut på dagens pass som gick på fina vägar förbi Kapellskär, Spillersboda, Marholmen och Furusund och sen nästan samma väg hem igen. Efter en timme pös luften ur bakdäcket och jag fick byta slang. Det satt ett stift i däcket som tidigare bara yttrat sig som pyspunka och jag chansade på att bara pumpa innan passet. Så det fick jag tillbaka för! Men jag blev glad när jag hittade ett par mekhandskar i sadelväskan kan jag säga.

När jag kom hem var Louise arg och hade fixat fönstret, helt fixat med nytt glas… Som straff till mig hade bastun glömts sättas på och så får jag väl byta låscylinder också. Tur att huset svämmar över av godis och bullar så vi kan tröstäta.

Passdata: Tid: 3:13, 154 bpm, 2586 kcal, 330 hm.