Efter några “vilodagar” var det skönt att blåsa igång kroppen inför veckan. Det blev nästan identiska siffror som senast. Det händer ju inte så mycket roligt med graferna på min nivå. Kroppsvikten varierar lite, ena dagen är jag piggare än den andra men rent kvantitativt går det verkligen inte att dra några slutsatser från enskilda pass. Om vi jämför nu med förra vintern så ligger jag några watt före och väger lite mindre.

Cykeln gick snabbt idag till labbet. Jag tryckte i lite ny luft i ostarna och visst rullar det bättre med mer än kilot i däcken och med varmgrader ute. Det är blött men vad gör väl det… Längs Söder Mälarstrand såg jag två byggjobbare i trekvartsbyxor. Unga tuffa killar. Inget kompis/grupptryck där inte. Det finns en fantastisk omläggning av cykelbanan längre fram vid Slussen. Först ska man ner från cykelbanan och ut på bryggplankor med springor stora nog att sluka hjulen från en söderhipp fixie, uppför en hög betongkant och forsering av snö innan man kommer till en trappa som leder upp på cykelbanan igen. Det roligaste är nog ändå skylten som uppmanar till “Kör försiktigt”, med tanke på normal skyltning att minsta vägkon inom 20 meter brukar varnas för med “För din säkerhet led cykeln”.