Jag börjar bli less på att rapportera samma pass om och om igen nu. Idag blir det fyror och imorn med säkert. Förmodligen dubbla pass. Bla bla bla…

Mer spännande var att jag satt och diskuterade (diskuterade, inte planerade) lite upplägg inför kommande vinters träningstrend. Bryta ny mark är ju alltid spännande även om jag för egen del redan 2010 smygstartat med modellen, och 2006 trevade lite med den. Teoretisk indikation och praktisk tillämpning med mätbara resultat i prestation är faktiskt två olika saker men förhoppningsvis kan vi råda bot på det.

0,0274 (w/kg)/hr igår förresten för tröskelpasset. Det är ett lite abstrakt värde, jag vet, men jag tror på sikt att man kan använda det till att utvärdera vikten av energistatus hos sig själv och prestationsförmågan. Det vore väldigt intressant att ha delta plasma-värden att plotta mot watt…