Eftersom jag såklart har Öijers blogg framför ögonen hela dagarna för träningsinspirationens skull så tänkte jag testa det här med morgoncykling, så sagt och gjort så satt jag på testcykeln kl 07:20 och tänkte genomföra fyror före frukost. Men precis som Mr himself så underpresterade jag och sket i det hela när det var uppenbart att benen inte ville. Istället cyklade jag till labbet och åt frukost. Nu, nyss, var jag bort till gymmet för ett styrkepass innan lunch men det var bokat av pensionärerna. Jag får skjuta träningen ytterligare och ta i mig lite energi under passet istället. Nu har jag samlat på mig dubbla fyror till imorgon. Tills vidare får jag räkna på gårdagens siffror från fyrorna. Varje pass online resulterar ju i några sidor med siffror, som ska summeras medel för, skapas diagram och läggas in i sammanställningar. Excelcykling är ingen lek…

Jag såg också att Linus Dahlberg fixat en hemsida. Inte lika trendigt som en blogg, eller ute nu för tiden(?) utan mer seriöst alltså. Ni klickar såklart och läser. Jag ska väl uppdatera min egen länklista här till vänster så småningom. Den där “undersökningen” överst går förresten inte att ta bort…