Det blev två varv på golfen idag efter en sen frukost bestående av tre mackor med protein/fettrikt pålägg och städning av hushållet. 24:57 och 24:36 blev tiderna och föret var riktigt snabbt men spårigt och med värdelöst stavgrepp. Lägg till köbildning i uppförsbackana och sånt som blir på en söndag. Speciell stavfästet med den vänstra staven var helt kass. När jag hade tränat klart visade det sig att stavspetsen hade gått av – och visst var det vänsterstaven som slant hela tiden på förra passet med. Jag blir så trött… Trimmat material- not. Snittpulserna idag var ca 10 slag lägre än senast och min maxpuls för dagens pass befann sig i krokarna av snittpulsen för förra passet på Ågesta. 86 resp. 87% av max hf i snitt idag. Totalt 1:10 h skidåkning blev det. Trist att spåren inte riktigt fungerade att ta i på idag. 

Efter hemkomst och utan intag av mat (givetvis) blev det uppstigning på testcykeln för att driva latmasken ur benen. Först 30 min på 4,6 w/kg följt av 10 min lugnare på 4,05 w/kg blev det innan jag kände mig mätt på elände. Lunch vid 16:00 satt fint.

Imorgon blir det distans. Vilka vill med?

Fick ett mail idag också med lite beskrivning av ett distanspass för dagen. Vi kan kalla personen för anonym tills vidare. distans är fint…

“Jag höll på att vägga efter 3 timmar. Började må riktigt bra.”