Jag vågade inte skriva det men livet var riktigt eländigt idag fram tills att jag kom hem. Några av energitjuvarna var raserad vintercykel, avbrutet pass med fyror, glömd cykelbelysning och allmänt kaos rörande en massa annat som borde rulla på av sig själv. Jag bestämde mig redan imorse när jag på tredje försöket inte fick runt benen mer än minuten in på första fyran att jag skulle göra en attack på wattrekord ikväll. Det gäller att passa på när benen vill. Ni vet väl att man egentligen är som starkast när man känner sig som mest hopplös och kass?

5 min all in and out på testcykeln när jag kom hem efter 3 minuter uppvärmning satt fint. 6,34 monarkwatt/kg blev snittet. Efter en nedvarvning likvärdig uppvärmningen stod jag i köket och svängde ihop en grym köttfärssås samtidigt som jag hostade upp lungorna, så nu känns allt bättre🙂