Ågesta bjöd på en riktigt fin skateyta idag. Nån varmgrad i luften och trevligt sällskap med Hjalle + mor. Det blåste rätt hårt vilket var lite jobbigt då spåret går på en öppen golfbana men då skateytan var jämn och fin gjorde det inte så mycket. 23:36 och 23:42 klockade jag mina varv på. Strax under 3 min/km alltså. Totalt skramlade vi ihop ca 22 km åkning och en del fikaprat i spåret. GPS-rutt finns här.

Väl hemma blev det precis som förra veckan testcykel. Jag klämde 6 w mer i effekt mot förra lördagen men idag hade jag garanterat mer mat i kroppen efter gårdagens frosseri – vilket märks på siffrorna. 30 min på 4,63 w/kg följt direkt med 10 min på 3,98 w/kg som bonus. Då jag inte var helt sänkt utan mest bara trött i benen försökte jag mig på en styrkeintervall och sedan ett försök på en 60s på 8,5 w/kg, vilket inte gick alls, så jag la ner det där med träning och satsade på lunch istället.

Snart startar U23orna CX-VM. 14:00 på den här länken:

http://sports-livez.com/channel/ch-7.php